Parkovací domy
Výhody a vlastnosti parkovacích domů a jejich využití.
Přednosti pro investory
Celková investice na jedno parkovací stání vychází přibližně 130 000 – 300 000 Kč bez DPH pro parkovací domy. Pro parkovací etáže cena vychází od 60 000 Kč bez DPH.
- Nízké investiční náklady a rychlost výstavby použitím prefabrikátů
- Vysoká únosnost železobetonové stavby, pro další nástavby
- Nízké provozní náklady, konstrukce nevyžaduje údržbu
Architektonické ztvárnění objektu klade důraz na jeho harmonické zapojení do okolí, flexibilitu řešení plochy a objemu budovy s ohledem na místní podmínky, nízké provozní náklady díky bezúdržbové konstrukci a začlenění vegetační zeleně na střechy a fasády. Důležitou součástí návrhu je také zachycení dešťových vod pro jejich další využití a zajištění bezpečnosti pro chodce i vozidla.
Výhody pro uživatele
Parkovací dům je navržen s vjezdem a výjezdem jako jedním prvkem, minimalizujícím vzdálenost připojení na komunikaci. Bezpečnost zajišťuje oddělení ploch pro pohyb vozidel a pěších. Dům nabízí bezbariérový přístup a parkování, včetně prostor pro motocykly a jízdní kola. Standardem je také možnost parkování vozidel CNG a LPG.
- Samozřejmostí je dostatek prostor pro parkování rodičů s dětmi.
- V celém objektu funguje jednosměrný provoz.
- Dobíjecí stanice pro elektromobily
Ukázky realizovaných parkovacích domů
Máme zkušenosti s komplexním portfoliem parkovacích domů od desítek parkovacích stání až po stovky umístěných osobních vozidel.
Výhody konstrukce systému PREFA
Konstrukce systému PREFA nabízí spolehlivost a ověřené řešení, které nadstandardně plní požadavky českých požárních norem a nevyžaduje údržbu po dobu své životnosti
- Nízké ekonomické náklady stavby
- Typizované konstrukční prvky – snížení investičních nákladů
- Dlouhá životnost konstrukce
Betonové prvky nepotřebují dodatečnou ochranu, jako jsou svodidla, a systém vyniká variabilitou z hlediska rozponů, koncepce ramp a doplňujících konstrukcí. Vertikální komunikace, včetně schodišť a výtahů, jsou realizovány jednotným systémem, a prefabrikace umožňuje výstavbu bez ohledu na klimatické podmínky. Rychlá realizace navíc minimalizuje vliv stavby na okolí.
Komplexní řešení výstavby
Parkovací dům nabízí individuální flexibilitu plochy a objemu podle požadavků investora, s možností přizpůsobit prostorové nároky budovy podmínkám pozemku.
- Nízké pořizovací náklady na jedno parkovací stání.
- Dlouhodobě nízké provozní nároky na údržbu konstrukce objektu.
- Nízké provozní energetické nároky.
Systém umožňuje napojení vjezdu z jakékoliv strany objektu a díky split systému půlpodlaží je parkování prostorově nenáročné. Stavba nabízí možnosti vícepodlažního nadzemního i podzemního parkování, včetně víceúčelových podlaží pro sport, dětská hřiště, služby, obchody, kanceláře, administrativní, zdravotní a obytné prostory.
Velké rozpony neomezují parkovací stání, a fasáda i interiér mohou být navrženy z široké škály materiálů. Dům je ekologicky vylepšen vegetační zelení na střechách a fasádách, s možností zadržení a opětovného využití dešťové vody. K vysoké bezpečnosti přispívá dlouhá životnost konstrukce, její vysoká požární odolnost a přirozené větrání podlaží, přičemž je zajištěn dostatek prostoru pro vozidla typu MPV a SUV.
Typologie
Parkovací domy nabízejí flexibilní řešení s možností nadzemního i podzemního parkování, využitím split systému půlpodlaží, velkými rozpony konstrukcí, ekologickými prvky jako zelené střechy a retenční nádrže, a dlouhou životností díky prefabrikované betonové konstrukci.
- Rozšiřování parkovacích domů
- Využívání nejmodernějších parkovacích technologií
- Služby v parkovacích domech
Parkovací etáž
Jednoduchá stavba s dostavbou jednoho parkovacího podlaží nad úrovní terénu. Na terénu je první úroveň parkování, kdy se mohou využít již stávající parkovací plochy a tyto plochy mohou být zastřešeny další parkovací plochou.
Příjezd na dostavěné nadzemní parkovací podlaží je po jednoduché rampě s pozvolným sklonem. Její součástí může být chodník pro bezbariérový přístup.
Parkování může být otevřené i kryté. Lze aplikovat i vytápění rampy pro nezastřešené konstrukce nebo zastřešit i vjezdovou rampu a tím omezit odklízení sněhu v zimních měsících.
Parkovací dům s polopatry
Podlaží celého parkovacího domu je rozděleno na dvě úrovně výškově posunuté o polovinu podlaží. Tento typ parkovacího domu je vhodnější pro užší pozemky, pro mírně svažitý terén. Řidič jede do dalšího podlaží po polorampě, která je umístěna délkově mezi dvě stání.
Parkovací dům s celým podlažím pro parkování v jedné úrovni
Vhodný pro umístění na větších rovinatých pozemcích. Nájezdové rampy mohou být umístěné uvnitř podlaží nebo po jeho obvodu. Objekty vhodně využití terénních zlomů a nerovností pro nájezdy do horního podlaží.
Parkovací sklad
Slouží k zpravidla dlouhodobému parkování osobních a užitkových automobilů k neveřejnému využití převážně pro potřeby prodejců, servisů a opraven osobních a užitkových automobilů. Výška podlaží a šířka parkovacích stání je dle požadavků investora. Parkovací stání mohou být navázána přímo za sebou s ponecháním komunikace jen k příjezdu a odjezdu z podlaží.
Další možnosti parkovacích domů
Rozšiřování parkovacích domů
Parkovací domy mohou být rozšiřovány různými způsoby, jako jsou přístavby, dostavby podlaží a nástavby stávajících objektů, což umožňuje efektivní a praktické využití dostupného prostoru.
Technologie v parkovacích domech
Naše projekty využívají moderní parkovací systémy a nejnovější software, přičemž integrují fotovoltaické panely a zahrnují nabíjecí stanice pro elektromobily, a to jak běžné, tak i rychlonabíjecí.
Služby v parkovacích domech
Parkovací domy mohou nabízet různé služby, jako jsou kavárny, obchody a kanceláře v budově, stejně jako hřiště, sportovní plochy, komunitní zahrady a herní prvky na střeše pro občanskou vybavenost.